Webinarium

HomeOfertaWebinarium

najszybsza formuła

przekazywania informacji

Webinarium w studio TVIP

Technologia i serwery strumieniowe TVIP pozwalają na oglądanie webinarium w bardzo dobrej jakości nawet 5 000 osobom na raz. Otrzymujesz pełne wsparcie produkcyjne, telewizyjną jakość odbioru i realizacje w profesjonalnym webinar studio.

Efektywność webinarium

Informuj o celach, działaniach, wynikach, produktach. Lokalizacja odbiorców nie ma znaczenia. Wszystkie oddziały spółki, wszyscy partnerzy i klienci otrzymują ten sam komunikat
w tej samej chwili.

Webinar i budowanie zasięgu

Jedno kliknięcie dzieli użytkownika od obejrzenia Twojego webinarium. To prostsze, niż organizacja wyjazdu, czy nawet wyjście z biura. Zbieraj leady na landing page i zamieniaj je w nowych klientów i partnerów.

Webinarium dla każdego

Lokalizacja przestała być barierą w komunikacji. Nie ma znaczenia gdzie są Twoi odbiorcy. Jeśli mają komputer/ tablet/ smartfon z internetem, mogą czuć się równorzędnym członkiem zespołu lub społeczności.

Angażująca komunikacja

Nasze webinaria to nie tylko wysoka jakość obrazu, to przede wszystkim różne warianty czatu z użytkownikami oraz mechanizmy zachęcające do interakcji.

Webinarium w jakości 4K

Cała realizacja obrazu przebiega cyfrowo w jakości 4K (kamery, mikser wideo, okablowanie SDI). Nagrane webinarium zapisywane jest w kilku jakościach.

webinarium

Webinarium LIVE

Produkcja webinarów w naszym webcast studiu pozwala osiągnąć zdecydowanie lepsze efekty w porównaniu z realizacją u klienta np. w biurze. Wpływają na to takie elementy jak akustyka, światło i aranżacja pomieszczenia, kilkukrotnie wydłużony czas na przygotowanie planu, brak profesjonalnego zaplecza technicznego, a często klimat samego miejsca uniemożliwiający oderwanie się od bieżących spraw. 

Produkcja webinaru LIVE w studiu to:

  • » profesjonalne kamery 4K
  • » realizacja obrazu nawet z 20 źródeł oraz obsługa streamingu z elementami interaktywnymi
  • » pełna infrastruktura i zaplecze techniczne
  • » make-up i opieka koordynatora podczas realizacji całego projektu

Webinarium VOD

Webinaria publikowane są w dwóch formach: na żywo (LIVE) i na życzenie (VOD). Różnica polega na momencie dystrybucji materiału. LIVE, jak sama nazwa wskazuje, oznacza produkcję realizowaną na żywo i dystrybucję do uczestników w czasie rzeczywistym. Natomiast produkcja VOD w pierwszym etapie to nagranie materiału, który poddawany jest procesowi postprodukcji, i po akceptacji klienta trafia do Internetu. W przypadku produkcji VOD, webinar traci elementy interaktywne budujące zaangażowanie użytkowników.

 

webinarium

„Webinar to rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. W założeniu ma przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwić kontakt mimo dużych odległości.”
(cyt. z http://pl.wikipedia.org/wiki/Webinarium)

Webinar jest to również określenie formy. Oznacza krótką, trwającą maksymalnie godzinę prezentację na żywo. Wydzielić można dwie główne części: prezentacyjną i sesję pytań i odpowiedzi. Pytania uczestnicy zadają poprzez czat. Prowadzący dodatkowo może wykorzystać prezentację ze slajdami, dzielić się pulpitem z innymi uczestnikami, udostępniać pliki.

Wygląd strony webinarium, wrażenie jakie wywiera przekaz na uczestnikach, czy w końcu skuteczność i możliwość jej pomiaru, zależą od zastosowanego rozwiązania. Do wyboru są gotowe programy, które wymagają instalacji na komputerach użytkowników, oraz rozwiązanie TVIP gwarantujące wysoką jakość w odbiorze prezentowanych treści przy zachowaniu płynności streamingu, dostęp do webinaru przez www (brak konieczności instalacji oprogramowania po stronie uczestników), a przede wszystkim stosowanie elementów interaktywnych angażujących i aktywizujących uczestników.

Dostępnych jest wiele gotowych programów – płatnych i bezpłatnych – do samodzielnego prowadzenia webinarów. Poza aspektem kosztowym, który można przypisać na rzecz plusów, trzeba mieć świadomość słabych stron tych gotowych rozwiązań, o którym rzadko się pisze. Szablonowość, problemy z obsługą większej liczby uczestników, ryzyko niepowodzenia w sytuacji wystąpienia problemów technicznych (prowadzący sam obsługuje program), słaba jakość przekazu audio i wideo (spowodowana często zastosowaniem mikrofonu i kamery wbudowanej w laptop z którego transmituje prowadzący) oraz ryzyko związane z samym łączem internetowym na którym przeprowadzana jest transmisja. W sytuacji wystąpienia problemów technicznych po stronie prowadzącego, czy słabej jakości prezentacji (audio i wideo) która odbędzie się na poziomie nieprzystającym do oczekiwań uczestników, przedsięwzięcie skazane jest na porażkę. W efekcie uczestnicy rezygnują w trakcie webinaru, mogą się zrazić i niełatwo będzie, jeśli to w ogóle możliwe, odbudować ich zaufanie.

Webinaria realizowane przez TVIP są przeprowadzane ze studia wyposażonego w światłowód, profesjonalne kamery HD, wysokiej klasy mikrofony marki Sennheiser, podwieszany system oświetlenia, teł, monitorów podglądowych do interakcji z uczestnikami, a przede wszystkim ekipę (realizator, operator, makijażystka) dbającą o sprawny i zgodny ze scenariuszem przebieg webinaru. Dzięki temu, prowadzący może skoncentrować się tylko na prezentacji i interakcji z uczestnikami, a cała technika, technologia, obsługa narzędzi i sprzętu zostają przesunięte na zespół specjalistów, którzy zrealizowali setki takich realizacji.

Webinaria wykorzystywane są głównie jako narzędzia szkoleniowe, komunikacji, marketingowe i sprzedażowe. Zastosować je można przy budowaniu marki, wprowadzaniu nowych produktów na rynek lub ich pozycjonowaniu. Mają szczególne zastosowanie w obszarze B2B, gdzie wiedza i doświadczenie producenta są bezcenne. Eksperci mogą omówić i pomóc zrozumieć potencjalnym klientom produkt oraz przybliżyć korzyści wynikające z zakupu.

Kilka przykładów zastosowania webinarów:

– firmy wielooddziałowe (komunikacja wewnętrzna): komunikuj bezpośrednio do wszystkich i w tym samym czasie. Bez względu na rodzaj przekazywanej informacji (omówienie wyników finansowych, przedstawienie planów na nadchodzący okres, itp.) wyklucz wszelkie zniekształcenia i interpretacje Twojego przekazu. Pojawiają się one zazwyczaj przy przekazie w dół struktury organizacji. Dzięki formie wideo możesz nadać informacjom odpowiednią wartość emocjonalną. Twoje słowa zapadną mocno w pamięci odbiorców i poruszą ich do działania.

– sektor usług (biura księgowe, podatkowe, kancelarie prawne, consulting): zmiany w przepisach mające wpływ np. na prowadzenie biznesu, są doskonałą okazją do przygotowania eksperckiego webinaru dla przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych w firmach za obszar którego dotyczy zmiana.

– producenci np.oprogramowania: webinar pozwala wprowadzić potencjalnych klientów krok po kroku w zaawansowane systemy, stopniując poziom trudności. Demonstrując działanie systemu i tłumacząc kolejność wykonywanych czynności, produkt staje się bardziej przystępny, a uczestnik skupia się na jego walorach, nie napotyka na trudności, gdyż prowadzący prowadzi go niemalże „za rękę”. Jest to doskonała okazja, aby zaprezentować przewagę Twojego rozwiązania nad innymi i uświadomić uczestnikom korzyści ze stosowania Twojego produktu. Jeśli Twoja firma prowadzi badania, to dodatkowo możesz podeprzeć nimi swoją prezentację.

– producenci np. przemysł farmaceutyczny, chemiczny: przedstaw casy związane z zastosowaniem Twoich produktów, omów sposoby, instrukcje, najczęściej popełniane błędy, wyjątki, procedury – wszystko co sprawi, że odbiorcy i użytkownicy Twoich produktów, będą mogli lepiej wykorzystywać produkt.

– firmy szkoleniowe: zaprezentuj tematykę szkoleń z oferty wraz z przedstawieniem trenerów. Każdy z trenerów może dać kilkuminutowe „show” swoich możliwości. W trakcie trwania webinaru możesz publikować np. linki prowadzące do sklepu gdzie można kupić książkę lub zarezerwować szkolenie. Promocyjne ceny mogą być ograniczone w czasie np. do 5 minut. Wszystkie te elementy wspierające sprzedaż dostępne są u nas wraz z obsługą webinaru.

Oczywiście, zawsze można poprowadzić webinar spontanicznie, ale …..

Webinarium powinien być krótki i na temat. Oznacza to, że zwięzłość, klarowność, przedstawienie kwintesencji tematu, atrakcyjność przekazu, to tylko kilka cech tej, jak się okazuje, całkiem wymagającej formy online. Pomocny, a nawet niezbędny będzie scenariusz. Po pierwsze pozwoli on właściwie określić cel webinarium, opracować jego treść oraz zaprojektować interaktywność z uczestnikami. Po drugie, dobry plan pomaga w zachowaniu dyscypliny czasowej i sprawnym przebiegu prezentacji, nawet w przypadku pojawienia się kilku dygresji. Po trzecie, prowadzącemu nie umknie żadna ważna kwestia, a to oznacza szansę na realizację 100% założonego planu. Wysiłek włożony w przygotowanie webinaru to 80% pracy, którą wykona prowadzący, pozostałe 20% to poprowadzenie prezentacji.

Współpracując z TVIP, otrzymasz szczegółowe wskazówki i wsparcie na każdym etapie realizacji projektu. Istnieje możliwość przeprowadzenia testowego webinaru, aby prowadzący sprawdził swoje predyspozycje lub udoskonalił umiejętności pracy z kamerą i poczuł się komfortowo w środowisku studia.

Zapraszamy do kontaktu:
– telefon 22 487 97 60 lub 794 700 307
– e-mail: biuro@tvip.pl